Τρίτη, 20 Απριλίου 2021
Auto 28 Φεβρουαρίου 2021

Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Hyundai έχει μακρόχρονη, ισχυρή και πετυχημένη παρουσία στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, όπου έκανε τη μεγάλη αλλαγή το 2007 με την παρουσίαση του πρώτης γενιάς i10, το οποίο εδώ και λίγο καιρό έχει λανσαριστεί στη νέα, τρίτη γενιά του. Ένα μοντέλο αναβαθμισμένο από άκρη σε άκρη, άκρως ανταγωνιστικό και πληρέστατο σε κάθε επίπεδο, που πλησίασε ή και μπορεί να συγκριθεί σε κάποιους τομείς με μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.

Η κορυφαία έκδοση 1.0 T-GDI N Line (υπάρχει και 1.2 λτ. N Line, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 84 ίππων) σίγουρα έχει το βλέμμα ψηλά, με την άκρως δυναμική σχεδίαση και το γκάζι που κρύβει κάτω από το καπό. Η τιμή του ορίζεται στις 15.590 ευρώ (με την έκπτωση των 800 ευρώ) και διαθέτει πληρέστατο εξοπλισμό. Σε αυτόν ανήκουν οι 6 αερόσακοι, το αυτόνομο φρενάρισμα, η διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, η αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, το πολυλειτουργικό τιμόνι και το cruise control, τα ηλεκτρικά παράθυρα, ο αυτόματος κλιματισμός και το σύστημα πολυμέσων, με οθόνη αφής 8 ιντσών.

Ψαρωτική εμφάΝιση

Καθαρόαιμο Ν μπορεί να μην είναι, όμως η επιθετική μάσκα σε συνδυασμό με τις κόκκινες πινελιές εκεί, αλλά και στο splitter του εμπρός προφυλακτήρα, δεν δυσκολεύονται να μπερδέψουν το μη εξοικειωμένο μάτι. Από το «Ν Line» στη μάσκα εξάλλου, το «Ν» είναι που τραβάει τα βλέμματα. Και σε συνδυασμό με το αγριεμένο παρουσιαστικό δεν αργεί να μπερδέψει τους περαστικούς, που ρωτάνε έκπληκτοι για το ποιόν του μικρού Hyundai.

Η διχρωμία αμαξώματος-οροφής, τα μαύρα καλύμματα των καθρεπτών, η αεροτομή, το κατακόκκινο «i10» στο πλαίσιο των πίσω θυρών (σε φόντο απομίμησης carbon μάλιστα) και ο πίσω προφυλακτήρας με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, δημιουργούν ένα οπτικό σύνολο πρωτόγνωρο για την κατηγορία.

Εσωτερικό γεμάτο ζωντάνια και σπορ αίσθηση

Μοτίβο που συνεχίζει μόλις ανοίξεις την πόρτα. Τα καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη και ο χορταστικός λεβιές των ταχυτήτων, που μοιάζει να έχει προέλθει κατευθείαν από το i30 N, σε «φτιάχνουν» κατευθείαν. Ο τρόπος που κουμπώνει το σώμα στη θέση οδήγησης, μαζί με την παχιά στεφάνη του δερμάτινου τιμονιού στα χέρια σου, απλά σε προσκαλούν να βάλεις μπροστά και να αναζητήσεις βουνό. Οι κόκκινες ραφές σε τιμόνι, φούσκα λεβιέ και καθίσματα, από κοινού με τις λεπτομέρειες ίδιου χρώματος στα δαχτυλίδια των αεραγωγών και τα αλουμινένια πεντάλ, ολοκληρώνουν το κλίμα.

Από χώρους, η εικόνα δεν διαφοροποιείται από την πολύ καλή των υπολοίπων i10. Οι χώροι είναι παραπάνω από αρκετοί για τέσσερις ενήλικες, ο αέρας για το κεφάλι υπερεπαρκής, ενώ και τα 252 λίτρα του πορτμπαγκάζ συγκαταλέγονται στις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας.

«Πιστόλι» στην ευθεία…

Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος του 1.0 λίτρου τοποθετείται για πρώτη φορά στο i10, μετατρέποντάς το σε νοσταλγική χρονοκάψουλα. Τότε που τα hot hatches δεν είχαν 300 άλογα και κυνηγιόντουσαν σε πίστες για ρεκόρ, αλλά μοναδική τους έγνοια ήταν η προσφορά συγκινήσεων σε πρακτικά και οικονομικά πακέτα.

Το i10 1.0 T-GDI ουσιαστικά είναι μια κατηγορία μόνο του. VW up! GTI δεν διατίθεται πλέον, οπότε τύποις ανταγωνιστής του Hyundai θεωρείται το νέο Kia Picanto 1.0 T-GDI GT-Line. Τα 100 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και τα 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. έχουν να κινήσουν όλα κι όλα 935 κιλά, χαρίζοντας στο N Line νεύρο που δεν σε αφήνει σε ησυχία. Τα 10,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα που ανακοινώνουν οι Κορεάτες, στην πραγματικότητα είναι πιο κοντά στο ξερό 10άρι. Ο τρόπος με τον οποίο γεμίζει το κοντέρ τώρα, κάνει ακόμα και τα 185 χλμ./ώρα να φαντάζουν σχετικά χαμηλό ταβάνι! Δεν υπάρχει αμφιβολία πως με λίγη κατηφόρα, ο οδηγός μπορεί να δει το ταχύμετρο να 200αρίζει. Σε i10!

Το τράβηγμα είναι εξαιρετικό από τις 1.500 σ.α.λ., αφήνοντας σε να κινείσαι με 3η ακόμα και σε καλές ανηφόρες. Όχι ότι τα κατεβάσματα είναι άσχημη εμπειρία. Τουναντίον, οι σφιχτές διαδρομές και αίσθηση του επιλογέα, σε εμπνέουν να ασχολείσαι μαζί του. Αν σε ενοχλήσει κάτι, θα είναι ο σχετικά αυξημένος θόρυβος του μοτέρ στην εθνική και οι τιμές κατανάλωσης που βλέπεις υπό πίεση. Το trip δεν διστάζει να δείξει και πάνω από 9 λίτρα/100 χλμ. σε «εμπόλεμες» καταστάσεις, όμως υπό νορμάλ συνθήκες δεν ανεβαίνει πάνω από τα 6,6-6,7 λίτρα/100 χλμ.

«βράχος» στις στροφές

Αν η ευθεία είναι το πρόγευμα, τότε το στροφιλίκι σίγουρα πρόκειται για το κυρίως πιάτο του i10 1.0 T-GDI N Line. Η Hyundai δεν αναφέρει αλλαγές στο στήσιμο, συγκριτικά με το 1.200άρι, όμως δεν χρειάζεται πάνω από ένα «μπάσιμο» για να αντιληφθείς πως η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή και το τιμόνι έχει περισσότερο βάρος. Ευπρόσδεκτες αναβαθμίσεις, που μετατρέπουν ένα αυτοκίνητο πόλης, σε βιομηχανία χαμόγελων.

Το μπροστινό σε κερδίζει με την αμεσότητά του, περνώντας αρκετό όγκο πληροφοριών μέσω του τιμονιού. Υποστροφή δεν θα εμφανιστεί ούτε σε φύτεμα του γκαζιού εντός της στροφής, ούτε σε απότομη τιμονιά. Αντίθετα, στη δεύτερη περίπτωση η ουρά παίρνει πρωτοβουλίες και σε βοηθά να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο, «ισιώνοντας» την καμπή. Εξακολουθούμε να μιλάμε για i10, πάντα. Πολύ καλή και η αντίδραση του ESP, που δεν επεμβαίνει πανικόβλητο να κόψει γκάζι ή πιάσει φρένα, αλλά σε αφήνει να χαρείς το σετάρισμα του N Line.

Ακόμα καλύτερα τα φρένα. Το μεσαίο πεντάλ προσφέρει αίσθηση καθαρού σπορ αυτοκινήτου, επιτρέποντάς σου να ρεγουλάρεις την επιβράδυνση με εξαιρετική ακρίβεια. Αναλόγου επιπέδου και η δύναμη των τεσσάρων δισκόφρενων, που «κοκαλώνουν» το μικρό Hyundai με περισσή άνεση.

(+) Εμφάνιση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, φρένα, διάκοσμος εσωτερικού, χώροι

(-) Θόρυβος και κατανάλωση μοτέρ υπό πίεση

The post Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line appeared first on AutoGreekNews.

Κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook
Διαβάστηκε 200 φορές

Βρείτε μας

Connect With Us

facebook twitter pinterest youtube instagram linkedin